Tillbaka där allt började...

Nu är jag hemma hos mamma i goa Göteborg.
Mycket har förändrats i stan sen senast... Bergakungens Filmstaden är färdigt, värsta mastodont-stora biopalatset.. Grymt... Och ett fränt taxi-system är infört på centralen. Fett coolt. =)


Hemma hos mamma har också mycket förändrats. Det är verkligen fint här. Mamma har en riktig design-åder i sej. =) Plasma-tv har de skaffat sej också, de jävlarna. =)



Vädret är som ofta i Götet - mulet - men jag är glad för det. Det är så skönt att vara hemma nu. Jag tänker bara slappna av och njuta tills det är dags att åka tillbaka till Sthlm igen. Där är det inte heller helt fel.


Helt knäppt vad fort tiden går när man blivit äldre. Jag har knappt hunnit fundera över julen innan den är här.
I morgon är det liksom julafton och jag kommer ha skitkul, precis som ett litet barn, skillnaden har väl varit att julen är här fortare när man inte går och längtar i månader först. Jag längtar tills alla i familjen öppnar sina julklappar från mej. Älskar verkligen att ge bort saker, det är en härlig känsla. Som jag sa till mamma i går, när vi slog in paketen: "Julen handlar inte om att få, det handlar om att ge..." Och det är ju faktiskt så. Det lär man sej med tiden.
Sen kan jul-hatarna hata hur mycket de vill och de kan fortsätta tycka att julen bara är kommersiell skit, men det påverkar inte mej ett dugg. Jag älskar julen och jag älskar att ge.
Ivars julklapp tar priset. =) Jag hoppas han kommer bli glad. =)


Snart ska vi åka och hälsa på mormor och i kväll ska vi spela bingolotto. Haha, mycket gammalt på en dag. =) Mormor har jag inte träffat sen i somras, så det ska bli kul. Bingolotto spelade jag i söndags, så jag får passa mej nu. =)


Ja ja, här kan man fan inte sitta. =) Nu ska jag ta vara på julen. Vi ses. =)


Kärlek - Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback