Gott & Blandat.

Vet att jag klagat över detta många gånger nu, men FAN va tråkigt det är att va sjuk...
Tiden går så långsamt när man inte har nåt att göra...

Så här sitter jag och läser samma saker over and over, spelar spel, lyssnar på
Elin Sigvardsson, vilket iofs inte är fy skam, och väntar på att en viss sötnos ska komma hem så att man har nån att prata med.
sötboll



I dag ska jag kolla på en lägenhet. En liten tvåa på 41 kvm i Tallkrogen. Hyra 4716 kr. Lite mycket kanske, men det är typ vad det kostar att bo i stora staden. Kruxet är att snubben vill ha en hyra i förskott också. Alltså nästan 9500 på en månad.
Hur ska jag baja ut dom pengarna? Vetifan. Farmor? Snälla??
Hoppas jag gillar lägenheten i alla fall, för nu har jag letat röven av mej i snart två månader.
Det är dags nu....



I morgon ska vi, som sagt, på på Hammarby-Barcelona i Globen.
Och i morgon har vi varit ett par i tre månader. Inte så stort i de flestas ögon kanske, men för mej är det kul och jag hoppas på många månader till. Fast i så fall får jag nog se till att vara lite mer självständig och mindre gnällig. =)
Nån som har lite tips? Tacksam för hjälp... =)




Pratade ju förresten med Adaszak häromdan... Det var nog mer än ett halvår sen senast. Han är, utan tvekan, en av de absolut finaste människorna jag känner. Att höra hur glad han blir av att jag ringer gör liksom en dag. Nu har han tyvärr match själv nästa helg när jag kommer dit, till Eskilstuna, för att spela match. Det var ju lite dålig tajming. Men hoppas att få se honom nån annan gång istället.




Nu lät det så dära konstigt i högtalarna som det gör när mobilen ringer, men så ringde det aldrig!
Sånt är så tråkigt... Man blir liksom lite nyfiken, "undrar vem som ringer nu" å så väntar man...
Men så ringer det inte? Dålig stil....
Men vem fan ringer mej.. =) Mamma, pappa, Ivar och Camilla... Typ... Och det var inte särskilt längesen jag pratade med nån av dom, så det dröjer nog till nästa gång. =)




Det regnar ute... Rätt tråkigt. Nu är väl hösten här, trots allt. Och då menar jag  den riktiga hösten, den vanliga hösten. Inte den 13 grader varma hösten. Det är liksom snart november och det sitter fortfarande GRÖNA löv kvar på träden. Det är rätt skumt.
Jag vill att vintern kommer. Hellre snö än regn. Snö är så mysigt. Fast jag skulle tippa på att en viss pojkvän till mej kommer trycka ner mej i snön X antal gånger i vinter. =) Men det är väl bara att ta det, antar jag. Finns inte så mycket jag kan göra. =)




Till sist... Ett tips.
Ni som gillar musik typ Jewel, Elin Sigvardsson, Damien Rice...
Köp Janinas skiva. Janina är 21 år och bor i Stockholm. Hon gör en stämningsfull musik med stråkar, piano och gitarr. Hon har en helt fantastisk röst, som är både sårbar och öm, eldfast och stark på samma gång.
Hennes låt Litte People är helt oslagbar.
KÖP.



Later amigos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback