Mellan elitserien och division två.

Tjohejsan hoppsan!

 

Äntligen tillbaka i finrummet. I lördags besegrade vi Tyresö i Nybodahallen med 26-16 och är därmed klara för nästa års elitserie. Vi var nervösa, spelade krampaktigt och det var jämnt I 45 minuter. Men sedan gjorde vi det bara. Riktigt skönt med guldhatt på huvudet. =)

   

I bottenstriden då?

Haha, jaa… Mina spåkunskaper var ju inte så bra som jag trodde.

NKIK lyckades på något sätt samla kraft och vilja nog för att besegra Göksten med 20-14 i Mässhallen i lördags. Vad GBK-tjejerna sysslade med har jag inte en aning om, men att Sara Olsson var sjuk betydde förmodligen en hel del. Man vinner inga matcher om man bara gör 14 mål, tänkte jag skriva, men så kom jag på att Tyresö vann mot just NKIK i höstas med 14-11. =)

Nu räckte det emellertid inte för seger. Josefine Brodd och Elsa Pettersson var tydligen slitna efter juniorlandslags-lägret i veckan, Hawia-systrarna utmärkte sej inte alls, utan istället var det Ida Hagstein som var målbäst med fyra mål.

  

Nu är ju förutsättningarna helt annorlunda. Nu kan det komma att handla om målskillnad. Då ligger inte Göksten jättebra till. Jag tror dock fortfarande att NKIK åker ur. Men kanske någon i laget läst min blogg och använder den som tändvätska? Vad vet jag? =)

   

Hur det blir återstår att se.

 

Kul att så många läser min blogg och att några lämnar kommentarer. Ni är hjärtligt välkomna!

 

Over and out – Maria.


Kommentarer
Postat av: Analysatorn

Nej du var då inte en bra spågumma, inte jag heller må jag säga, trode att Göksten skulle slå norrköping.Landslagslägren är ju inte så roliga som man kanske kan tro, med alla tester osv. Så att dom varit på läger spelar nog en stor roll + att sara var sjuk inte gökstens bästa dag kanske?
Norrköping åker nog ur ettan precis som du säger, vad skulle dom göra ett år till i ettan lixom.

2007-02-28 @ 09:37:50
Postat av: Handbolls Ulla

Grattis till Elitserie-platsen! Nu är ni väl kanske där ni ska spela! Läste om dina spådommar, måste säga att jag är lika förvånad som alla andra! Men änu är det inte slut! Lycka till igen!

2007-03-05 @ 11:23:27
Postat av: Anonym

Det är jättekul att ni läser min blogg och att ni dessutom kommenterar den. Fortsätt med det! ;)

2007-03-12 @ 15:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback