Hockeyn är kall, men glödhet.

Tillbaka på receptionsjobbet. Klockan är nu 08.38 och tiden går inte så värst fort när det är lite att göra.
Den går inte direkt fortare när man längtar till kvällen. Hade jag varit hemma i dag så hade jag nog sovit till tolv bara för att få tiden att gå. =) Men nu är det jobb som gäller och det är ju rätt kul ändå.


Läste för en stund sedan att Andreas Karlsson är på väg till Frölunda och det är ju i ärlighetens namn inte helt fel. Och en årslön på tre miljoner kr är inte heller helt fel. Man skulle haft snopp och spelat hockey, så hade man tjänat mer än ett månadskort på SL i månaden. =)
Apropå Frölunda så går Gistedt till Los Angeles i NHL. Jag kan inte förstå varför och jag kan inte tänka mej att han kommer få spela mer än en handfull matcher i NHL, om ens det. Inte för att han inte har kapacitet, utan för att han inte har självförtroendet just nu och att han går till NHL känns mer som att han flyr från Elitserien. Jag håller givetvis tummarna för att han ska lyckas, men det blir nog svårt...


I dag är det löning och det är bra. Men det hade varit roligare och bättre om jag fick lite meeeera lön. Men för att få det måste jag förstås jobba mer. Det är en ond cirkel det där. Det är ju så skönt att sova.. Det är rätt skönt att jobba också, men helst inte mer än två dagar i streck. Fan, vad vuxen jag känner mej. Not...


Men nu ska jag sortera post och skicka iväg lite viktiga mail.

/maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback