Lasse och Lisa - mina vänner

Dagens inlägg, som många tidigare iofs, är tillägnat Lasse. Och även Lisa denna gång.
Det är så här det känns just nu....




Jag trivdes bättre i dina ögon...
/Dina ögon - Lasse W.




Den jävligaste stunden i livet var den när du gick.
Och allt var förlorat.
Där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat...
/Kom änglar - Lasse W.




Du sa att hon va så svår
Ja, rent omöjlig att förstå
Det kan nog tänkas du har rätt
Mellan er två var det så

Men nu vill du åberopa brott
Och nu säger du i raseri
Att den förräderskan har gått
Jag säger hon har gjort sej fri
Hon har gjort sej fri...
/Hon förtjänar hela himlen - Lisa E.



Du kan väl ringa mej ibland
Jag pratar gärna sönder
alla torra, gråa nätter

Jag är så rädd att komma fram nån annanstans
Och jag samlar på tur & returbiljetter

Jag vill ha fria vägar ut
Jag vill ha kakan som jag äter
kvar på bordet hela långa livet...
/Fria vägar ut - Lasse W.




Vi kan väl vänta lite och se hur det blir
Vi kan väl lämna varann en liten stund
Vi kan gå åt varsitt håll och få nytt perspektiv
Så lovar jag att vi möts, för jorden är rund

Vi kan väl vänta lite och se hur det blir
Nej, här ska du få höra vad jag tror
Om vi går åt varsitt håll och får nytt perspektiv
Så lovar jag att vi aldrig möts, för världen är stor...
/Vänta - Lasse W.




Jag skulle gjort så annorlunda om jag gick i andra skor...
...
I skuggan av din stolthet ska jag resa mej och gå...
/Ingen soldat - Lasse W.




Vi hade allt.
Och friheten var ännu inte stulen...
...
Det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är...
/Där elden falnar (men fortfarande glöder) - Lasse W.





Det gick så sakta, tog sån tid, varenda vecka var ett år
Vi ringde ibland för att fråga hur vi mår
Tills jag sa: "Väntar du på nån, eller vill du bli min?"
Du sa: "Vad svarar man på sånt?" , jag sa: "Man svarar nog ingenting."

Men lägg armarna runt mej, slit ut vad jag har
Gräv i det dunkla, sök inga svar
För jag lovar ingenting, det är det enda jag kan hålla
Men jag känner nånting, jag är så gott som förtrollad av.....
/Om tiden vill ifatt - Lasse W.





Flyg vilda fågel
Flyg som du kan...
/Flyg vilda fågel - Lisa E.





Nu är det snart kväll.
Jag ska ut.
Fred ut.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback