När man lever i harmoni.

I förorten är livet lugnt... Inte nån förortsbetong här iofs... Utan den lyxiga varianten.
Den med spotlights i taken, 42 tums widescreen, jacuzzi, bastu, 45 m2 kök, havutsikt och underbara barn.
Känns på nåt sätt motiverande. Känns som att det är nåt att sträva efter.
Inte just det materiella i sej, utan tryggheten jag ser i barnen.
Ingen bortskämdhet eller så, utan trygghet.
Jag vill kunna ge mina barn den tryggheten, det livet.


Men det blir så klart svårt. En utmaning.
Noone wants forever anymore.


And I say baby, yes I feel stupid to call you, but I'm lonely
And I don't think you meant it when you said you couldn't love me
And I thought maybe if I kiss the way you do, you'd feel it to.


Viktigt i kväll.
Frölunda har inte gått till sju matcher i ett slutspel så länge jag kan minnas.
Har inte behövt det.
Det behövdes denna gångn. Känns kul. Spännande. Och alldeles jäkligt.
Nästan bra att jag inte kan se matchen, hade mitt hjärta inte klarat. =)
Det blir nog bra.
Jag tror dom vinner.
Roger Melin förvandlades till en pajas under det här slutspelet.
En pajas.




Jag borde ringt, men att ringa nu känns lite fånigt och kort.





Det regnar ute i dag. Det har regnat hela dagen.
Men i mitt hjärta är det sol.
Harmoni. Lugn.
Jag fokuserar på rätt saker nu.


Allvarligt det blev då. =)
Ungarna är sköna.
Pannkakor skulle det bli i dag...
Jag: -Hur många kan ni äta?
Gustaf: -2-3 stycken.
William: -Nio och en halv.
Sebban: -Ganska många.
Jag: -Ok, då får vi nog göra tre satser för säkerhets skull.

Så där står jag, i en timme, och gör över 30 jädra pannkakor....
Efter två minuter och tre pannkakor var av William och Gustaf:
-Vi är mätta nu.
Jaha.... Ja, då får jag väl äta upp dom själv då....
Vem kan stoppa mej när jag bara rullar fram... Typ. =)





Dagens suck till TV4 som väljer att visa HV-Färjestad i dag igen.
Vad fan tänker dom med, som sagt... Stor suck.
Får se Viktor vinka bakom FBKs bås istället då. =)


Mina tips:

Frölunda-Linköping 3-2
HV71-Färjestad        3-5


Det blir en SM-final i vanligt manér, mellan VF och FBK.
Vilka som vinner är ju rätt självklart.
Färjestad har helt enkelt glömt hur man gör när man vinner en SM-final.



Som sagt... I mitt hjärta är det lugnt nu.
Lugnt.



Adios amigos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback