Så mår man ibland.

Tänk om jag fick vara en fågel.
Bara bygga mitt bo, flyga omkring, äta bröd och bara vara.
Tänk om jag fick vara en parkbänk.
Stå på fina, ditlagda, terracotta-färgade kullerstenar med fina buskar med blommor i omkring.
Tänk om jag fick vara en guldfisk.
Då skulle jag inte ens komma ihåg att jag ibland mår som jag kört in i en vägg.
Tänk om inte om fanns?

Tänk om jag fick vara flickan i en Cole Porter-sång.
Då skulle åtminstone Per Gessle vilja ha mej.
Tänk om jag fick vara en blomma.
Leva en fin sommar, sen fick det vara bra.
Tänk om jag fick vara en strand.
Skänka så mycket glädje, romantik och sol.
Tänk om inte om fanns?

Tänk om jag fick vara en delfin.
frigjord, glad, smart, snabb och vacker.
Tänk om jag fick vara en vind.
Den som blåser in genom ditt fönster på natten.
Tänk om jag fick vara känslokall.
Då behövde jag aldrig mer må så här, aldrig mer gråta.
Tänk... om inte om fanns...?



Det är så man mår ibland....

When you try your best, but yo don't succeed.
When you get what you want, but not what yo need.

Precis så.
Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback