Spårvägen-Avesta/Brovallen

Var och såg Spårvägen-Avesta/Brovallen i damernas elitserie i går... Trodde på en rätt bra match, men tji fick jag.
A/B bjöd inte alls till. De spelade individuellt, hjälpte sällan varandra och kom därför knappt till avslut ens en gång. När de väl gjorde det var de så tama att Spårvägens målis Sofie Ljungqvist inte hade några problem alls att stoppa dom.

A/Bs duktiga niometare, Jessica Everlönn, satt på läktaren och det gjorde givetvis att skotten utifrån saknades. Bara två mål gjordes från nio meter. 15 mål lyckades A/B göra under 60 minuter och fem av dom var på straff. V6 Anna Björkman lyckades göra fyra mål, men missade säkert tio avslut.


Spårvägen då? De saknade Carro Hellström. Tråkigt, eftersom det var henne jag ville se.
De var väl inte grymma, men gjorde vad som krävdes. Måste säga att Malin Hörnell, som i går fick spela på nygamla positionen på nio meter, är helt otroligt grym. Den farten, inställningen, viljan... Shit asså. Hon är numera min idol. Helt fantastiskt kul att se henne.
H6 är en svag position hos Spåret där ingen av spelarna hade någon stor afton. Tessan Krantz på H9 verkar ha fått skottförbud igen? För i går sköt om bara fyra skott och samtliga missades, tre av dom träffade inte ens mål. Hon svarade för tre mål, samtliga på straff.


Håll ögonen på Malin Hörnell. Jag vill ha med henne till EM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback