Holy mother of referees...

Shit, va domarna ska vara heliga.

Under match ska man låta domaren sköta sitt, inte klaga, inte röra.
Helt riktigt!

Men efteråt... Får man inte lov att kritisera ens då?
Inte vara missnöjd, inte tycka att han borde skämmas?
Det är ju löjligt.

Domare, precis som spelare, kan göra en dålig match, ta fel beslut osv.
De är mänskliga de också.

Nu riskerar Frölundas Calle Johansson avstängning eller böter för sitt uttalande efter matchen mot Färjestad.
Ett helt korrekt uttalande, enligt mej, som ni säker kan förstå av mitt tidigare blogg-inlägg.

De kan inte fortsätta få vara så heliga.





Annars då? Bilen går bra?
Jodå....
I går var vi på snuttens landställe, som ligger vid Södertälje ungefär.
Det var arbete som stod på schemat. Hugga ved, dra upp båten, gräva upp buskar.
Jag kunde minsann hugga lite ved utan att hugga av mej benet. Cred!
Sen fick jag hjälpa Rags, Erik och Rolf att dra upp båten. Kul, kul och smutsigt. =)

Efter allt slit var det matdags. =)
Revben, pasta, potatis, zucchini, tomater, sallad... Mmm... Så jädra gött.
Synd bara att jag inte kan bita med mina framtänder... =/ Haha.
Efter maten var det rostade äpplen med hackade mandlar och vaniljsås.
Sweet mother of Gooood! Yummie...
Men nu får det väl vara slut på det goda, så mitt hjärta kan vara glad... Ok, baby?

Några feta (mygg?)bett fick jag varav två i fejset. Not very goodlooking if you ask me.

Det var en trevlig dag och jag trivdes där ute...
Vi hade mysigt. Ivar är fin och rolig att fajtas med.
Även fast jag alltid förlorar. =)



Väl hemma var det väl inte så jättekul längre...
Tjafs hit och tjafs dit.... Lite jobbigt.
Lite pepp-talk med mamma hjälpte föga, men kanske lite lite ändå.
Till slut löste det sej i alla fall och det är jag glad för.
Han är ju så söt när han bara vill.



A song for a friend med Jason Mraz spelas just nu...
Shit mannen, va den är bra.... Lång dessutom...
Bra text, härlig melodi. Den har det mesta. Pepping.
Me like.




Ell har en fin dag framför sej... ;)
Good luck sista!




I kväll är det träning.... Var nästan en vecka sen senast handbollsträningen för min del.
Var ju på Bosön i torsdags. Så jag längtar minsann.
I helgen är det ju match också, det blir lite roligare att träna då. =)


En match i vår serie Division ett Norra i helgen.

Göksten-Boden 26-20
Efter 10-13 i halvtid ryckte Göksten upp sej, bl a via punkt på Bodens duktiga Carin Bergdahl, och kunde till slut ta en tämligen säker seger. Boden åkte på en del utvisningar samt ett rött kort i andra halvlek, men Gökstens coach Andersson lär ha sagt några väl valda ord i halvtidsvilan.
Överraskande resultat enligt mej, men det visar väl att Boden helt enkelt har en extra spelare hemma i och med Hildursborgspubliken. Det här gjorde Göksten bra.



I övrigt...
God eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback