Finbyxorna på!

Nu rullar livet på, som fasen. Sista dagen på Citymail på fredag. Första dagen på Adecco på måndag. Snabba ryck. Jag kommer jobba i receptionen på Arlanda Express till och börja med. Kavaj och finbyxor på! Men tror ni att jag ägde något sånt innan jag fick detta jobbet? Svar: nej. Så nu har söta 1000 spänn gått åt bara för att ha fina arbetskläder. Stört okul, men hoppas jag vinner på det i längden. Det är ju i alla fall roligt att "klä ut sej" litegrann. =)


Precis när jag kom hem i dag, så ringde de från Johnérs Bildbyrå. Jag och Ivar var på casting i fredags och nu ville de boka mej för plåtning nästa vecka. Men hur säger man till sitt nya jobb att "Hmm, jag kan nog inte jobba i dag, för jag ska på ett modelljobb. Men jag har ju ändå visat att jag är lojal mot er under dessa två dagar, så nu kan väl ni ställa upp lite för mej?" Öhh, ne. Det skulle ju vara lite svårt. Så jag fick snällt tacka nej, men han sa att de defintivt skulle återkomma, för de vill verkligen jobba med mej. =)




Handbollen var kul i går och knät funkade bra, faktiskt. I dag är det ganska stelt, så det är tur att vi är träningslediga på onsdagar. I kväll blir det istället lite OC och hmm, kanske varma mackor? Mmmm. =)



Kul förresten att jag har fått ett presentkort på Centralbadet av min baby, 50 minuters massage av valfritt slag, men så är jag sin in i he--etes uppbokad hela tiden att jag aldrig hinner utnyttja den! Fett oskönt eftersom nacken och ryggen nu är värre än någonsin. Det gör ont hela tiden. Precis hela tiden. Jobbigt.


Men nu ska jag kolla på Las Vegas, på Kanal 5. Danny McCoy är snygg. =)



Tänker på dej, pappa.

Kärlek - Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback