Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa!

Goddagens kära blogg och läsare!

I dag mår jag, precis som jag förtjänar, ganska dåligt.
Maskerad i går och jag var utklädd till Pippi Långstrump.

Hennes anarkistiska drag passar tydligen mej rätt bra. =)
Men Pippi är visst rätt bra på att supa också. Ont, ont i huvet i dag. Fastän att jag faktiskt sov med huvudet, inte fötterna, på kudden.
Det var roligt att se hur alla hade ansträngt sej, vissa mer än andra, för att se roliga och bra ut. Vissa hade hyrt kostym, andra hade sytt själva. Maskerader är klart underskattade, enligt min mening.
Ungarna på festen var helt sålda på att få ha träffat Pippi och lät mej inte vara i fred en stund.
Herr Nilsson blev bjuden på alldeles för mycket sprit och deckade av mitt på bordet.


Efter några timmars maskerad begav jag mej till Kungsträdgården, där rugby-killarna och tjejerna hade lite festligheter. Det är ju fest i Kungsan i en hel vecka nu.
Alla jag mötte, på t-banan, gatan, stan hajade till och skrattade, tittade eller sa nåt. Kul. =) En tjej kom fram och frågade om hon fick krama mej, sen ville hon bli fotad med mej. Hon var typ 20 år. =)


Ivar var på glatt humör och tyckte det var kul att få träffa sin Pippi. Jag fick lyfta folk och visa hur stark jag var och alla tyckte det var roligt att jag var så ogenerad. Jag hade jäkligt kul.
Till sist spelade jag ordningsvakt vid ingången till Kungsan. Jag var ju ändå "Världens starkaste tjej".
Vi åkte hem relativt tidigt och kunde konstatera att kvällen hade varit riktigt bra...




Jag har en fin kille och min kille har en fin tjej. =)



Nu ska jag cykla och handla McDonald's-käk. =P

Kärlek - Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback