Back on track...

Äntligen!

Har under en veckas tid inte kunnat ta mej in på min blogg eftersom mitt lösenord mystiskt ändrats.
Nu är jag tillbaka och jag har massor att skriva. Men vart fasen ska man börja? =)


Handbollen kanske...

Polisen visade sej vara det starkaste laget av de tre och har nu säkrat fortsatt spel i ettan. Faktum är, såg jag nu, att de efter 15-målsförlusten mot oss, har de vunnit fyra raka matcher. Samtliga mot de lag som ligger omkring deras plats i serien. Starkt gjort.

Ja. Göksten pallade ju definitivt inte för trycket borta mot NKIK, som jag trodde att de skulle göra. Efter en förlust även borta mot Boden, så måste de vinna sin sista match, hemma mot Kållandsö i morgon, samtidigt som NKIK förlorar båda sina återstående matcher.
Ärligt talat. Jag har ingen aning. Göksten har ju knappast visat att de hör hemma i ettan efter sina två senaste insatser, men de borde faktiskt vinna mot Kållandsö. Min hjärna säger också att de gör det, även om magkänslan säger något annat. =)

NKIK har två matcher kvar. Mot Arboga har de inte en chans. Men mot Tyresö? Ja, Tyresö har varit väldigt upp och ner. Tjejerna kan inte ha svarat för några särskilt bra insatser under JSM i helgen, där det blev en sjundeplats efter bara en seger. Är de knäckta eller orkar de ladda om? NKIK har bra chans, helt plötsligt, men då måste fler spelare kliva fram och våga vinna. När vi mötte dom hemma förra helgen gjorde de bara nio mål och det håller förstås inte i de här sammanhangen. Då var det bara Angelica Ringdahl som ville något, fler måste sticka in näsan på torsdag.


Där uppe då?
Det ser ut som att Tumba lyckas hålla sin andraplats och det innebär att de kommer får möta Kroppskultur i kvalet. Jag har ingen aning om Kropps klass, så den blir svår att tippa, men lite fördel Tumba tack vare deras snabba kontrings- och avkastsspel.
Arboga lär få möta Kärra och där blir det förmodligen stopp för Arboga mot Kärras rutinerade garde blandade med nyblivna JSM-mästare.

Tumba och Kärra till Play off 2. Där vet jag inte riktigt vem som får möte vem, men det ger väl sej. Klart är att det blir jobbigt för det lag som får möta Heid.

I elitserien blir det kval för Heid och förmodligen också för Skånela, som tappert kämpat sej upp på sex poäng.
Vilket lag Skånela än får möta i kvalet, så tror jag att de åker ur. De är, helt enkelt, inte tillräckligt bra. Heid, däremot, har spelat många bra och givande matcher under säsongen och är alldeles för bra för att inte klara sej kvar.



Det kommer alltså bli tre nya lag i elitserien i höst. Spännande! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback