Sluta fastna i falska ideal.

Jag stör mej lite på tjejer, inte bara feministerna utan tjejer i allmänhet, som i stör sej på "idealet" att man ska va skitsmal med stora bröst. "Ååå, det är så sjukt, vem klarar egentligen av att se ut så?? Vi mår dåligt av all press!" osv osv osv... Alltså kom igen nu. Det finns killar som fortfarande tycker att det är snyggt med blonderade, skitsmala, storbystade brudar, men var finns de? På krogen? Ja. På jobbet? Kanske det. I omklädningsrummen? Alldeles säkert. Men i ärlighetens namn så är de knappast så där skitmånga. Min uppfattning är att de allra flesta killar tycker om naturliga tjejer och att små bröst är mer populärt än stora bröst. De få killar jag känner som fortfarande gillar Moore-brudar är (oftast, men inte alltid) ganska omogna och de växer väl in i vuxen-rollen så småningom, de också.

Grejen är väl ändå att folk får gilla vem och vilka de vill? Jag skulle inte vilja ha någon som gillar tjejer som inte alls ser ut som jag. Varför ska man utsätta sej för sånt? Puckon kommer alltid finnas (och ja, folk som inte gillar mitt utseende är puckon) och visst kan man försöka få dem att förstå att det finns något bättre, men oftast är det bara slöseri med tid. Låt naturen ha sin gång, de lär sej så småningom.

Mitt råd till alla tjejer med tvivel om kroppsform m.m. är:
Träna! Det har ni aldrig hört förr va? =) Eller ni behöver knappt träna. Gå ut och gå i alla fall. Gör armhävningar och sit-ups innan ni går och lägger er, eller än bättre - på morgonen. Det krävs inte så mycket och det kanske inte syns så mycket, inte på en gång. Men det känns och man känner sej bra. Leendet finns mycket närmre till hands när man gör något bra för sej själv. Förbjud inte er själva att äta vissa saker. Jag äter precis vad jag vill, men jag tränar, så även om jag har några skrattgropar på rumpan, så ser jag bra ut och jag mår bra. För att nå framgång ska man belöna, inte bestraffa sej själv.


Det var allt från dagens moral-tant Marajsing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback