Stackars far.

Min pappa är på väg upp till mej nu. Han skulle egentligen varit framme strax innan åtta, men...
...som vanligt drabbas min far av alla olyckligheter.
Han skulle åkt med en bekant kl 16.42. Väl på plats, där han sin vana trogen var där i god tid, så får han veta att han skulle åkt 15.42. Där var den tjänsten som bortflugen och pappa gick in för att köpa en biljett på X2000. De var givetvis slut, det är ju fredag, så han fick köpa biljett på mjölktåget. Alltså det som tar 4h50min... 500 spänn. Och han är framme kl 23...
Jag tycker verkligen synd om pappa, det är alltid han, som aldrig sätter sej själv i första rummet, som drabbas. Och "det gör ju inte så mycket, jag kommer ju i alla fall"... Men jag tycker ändå synd om dej pappa.





(Bara ett litet i-landsproblem så här på fredagskvällen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback